WAAROM STEKEN MANAGERS HUN KOP IN HET ZAND?

Regelmatig krijg ik signalen dat ondernemers en managers “hun kop in het zand steken” als het om hun medewerkers gaat.  Iedere ondernemer weet dat het grootste kapitaal binnen de onderneming zijn medewerkers zijn.

Medewerkers die loyaal zijn, hard werken en betrokken zijn bij de onderneming.

 

Helaas komt het ook voor dat er problemen zijn bij de medewerker (op het werk of privé) waardoor de medewerker uit balans raakt en veel minder productief is dan wenselijk. Dat laatste geldt voor zowel de medewerker als voor de ondernemer.

Door de ogen te sluiten voor deze problemen, doen alsof ze er niet zijn of niets doen met de signalen vanuit de medewerkers staat gelijk voor oogkleppen ophebben of de kop in het zand steken.

 

WAAROM? Blijft de vraag.

Hierop is een kort antwoord mogelijk.

ANGST!!

 

Angst voor:

  • Verzuimkosten

  • Productieverlies

  • Toenemende werkdruk voor de collega’s die wel aan het werk zijn

  • Ontevreden klanten

  • Een boete van het UWV als niet alle regels, wetten en plichten 100% zijn nageleefd

  • Geen uitkering van de verzekeringsmaatschappij

ANGST verlamt en ANGST belemmert.. .. ..

 

Ogen sluiten, doen alsof er niets aan de hand is of signalen van medewerkers negeren is een situatie die niet wenselijk is voor beide partijen.  De medewerker ondervindt geen ondersteuning voor zijn probleem en voelt zich niet gehoord. Het is echter ook geen wenselijk voor de financiële situatie van de onderneming. Vroeg of laat zal het negeren van medewerkerssignalen leiden tot verzuim óf vertrek.

 

 

 

Waarschijnlijk bent u één van de ondernemers of managers die de ogen niet sluiten voor de problemen van medewerkers en onderscheid u zich van de ondernemingen die aan struisvogelpolitiek doen.

Wellicht zijn de problemen van de medewerkers niet uw core business en zijn er situaties die u mogelijk meer hoofdpijn bezorgen dan u lief is.

 

Als ondernemer wilt u doen waar uw hart ligt en waar u goed in bent: ONDERNEMEN en CREËREN.

Met ondernemen in uw onderneming doet u waar u het beste in bent, waar u zich het beste bij voelt, op een plaats die het beste bij u past.

 

 

Dan heb ik voor u de oplossing!

 

Laat mij uw medewerkers ondersteunen en coachen waardoor de loyaliteit tot het bedrijf terug komt, de medewerker zich gehoord en gewaardeerd voelt, de verzuimkosten omlaag gaan én de productiviteit omhoog gaat.

 

Een prachtige Win-Win situatie, toch?

 

 

Yolande Derix

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com